Zalando halverar nordiska leveranstider

Zalando halverar nordiska leveranstider


Dagligvaror levereras – till hotellrummet

Dagligvaror levereras – till hotellrummet

En ny form av room service är född. Affärsresenärer som spenderar mycket tid på hotell erbjuds nu leverans av e-dagligvaror direkt till hotellrummet. Anpassade recept ingår.

Zalando testar returer on demand

Zalando testar returer on demand


”Minska avståndet från lastbil till butiksgolv”

”Minska avståndet från lastbil till butiksgolv”

Butiksdöden slår hårt mot många företag, speciellt i USA. Två av få kedjor med expansionsplaner, Lidl och Aldi, har hittat ett ett rationellt motgift i form av en kartongskärare. Det menar författaren och detaljhandelsexperten Paco Underhill.

Media Markt optimerar försörjningskedjan

Media Markt optimerar försörjningskedjan

Försörjningskedjan blir allt mer automatiserad och transparent. Nu gör Media Markt en satsning som ska optimera hanteringen och lagernivåerna.

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.

Nya konsumentkrav bakom uppköp

Nya konsumentkrav bakom uppköp

Den digitala konsumenten ställer helt nya krav. Som ett led att möta detta förvärvar Visma NYCE Solutions som specialiserar sig på att lösa komplexa lager- och logistiksituationer.

Så fungerar geobaserad fulfillment

Så fungerar geobaserad fulfillment

Den geobaserade lösningen för leveranser ger för första gången taktpinnen till konsumenten. Nu inleds ett test där leverans av varor köpta online levereras till kundens nuvarande position. Och vill du kan du chatta med föraren.

Ikea satsar på kundnära distribution

Ikea satsar på kundnära distribution

Ikea etablerar en ny kundnära distributionscentral i Arlandastad. Etableringen ses som en nyckel till att öka servicegraden och korta leveranstiderna i Stockholm.

”En del butiker kommer hata oss”

”En del butiker kommer hata oss”

Det konstaterar grundarna bakom en ny nättjänst. Grundidén: Att underlätta för konsumenter som vill handla i amerikanska e-butiker. Antal produkter innan året är slut: 320 miljoner.