Produktens tillgänglighet avgörande

Produktens tillgänglighet avgörande

Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.

Subway skapade Happy Place

Subway skapade Happy Place

Subway öppnade en pop-up med en unik upplevelse skapad för Happy Gilmore 2-fans.

Detaljhandelns tio i topp

Detaljhandelns tio i topp

En ny ranking listar de mest uppskattade detaljhandelsföretagen i USA.

Matkedja satsar på krisberedskap

Matkedja satsar på krisberedskap

I över 100 butiker har dagligvarukedjan skapat särskilda beredskapszoner med produkter för krissituationer.

Omvärldskollen: skrapdofter och spårbarhet

Från AI-utbildning för medarbetare till interaktiva doftkampanjer och strategiska butiksetableringar. Här är vår snabba internationella spaning.

Snabbt butikskoncept för pendlare

Snabbt butikskoncept för pendlare

Dagligvarukedjan öppnar en ny butik i stadens kollektivtrafiknav. Se lösningarna och butiken i bilder.

Når 96 procent uthyrning – höjer prognosen

Når 96 procent uthyrning – höjer prognosen

Uthyrningen i koncernens köpcentrum ökar och fler avtal tecknas på rekordnivåer. Samtidigt höjs prognosen för året.

Omvärldskollen: TikTok till köpcentrum

Internationella notiser om bland annat AR på Snapchat, TikTok i köpcentrum och nattöppna pizzamaskiner – här är snabba nyheter för dig som vill ha koll.

Ikea öppnar hos elektronikkedja

Ikea öppnar hos elektronikkedja

Ikea tar klivet in hos kedjan – med ett nytt butikskoncept som kombinerar teknik och heminredning.

Bubble tea-kedja växer snabbt i Europa

Bubble tea-kedja växer snabbt i Europa

En av världens största aktörer inom bubble tea vill fördubbla sin butiksnärvaro i Europa.