”Re-humanisation” sätter kunden i fokus

”Re-humanisation” sätter kunden i fokus

Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.

Snabbare ordrar med AI och röststyrning

Snabbare ordrar med AI och röststyrning

McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.

Walmart vill bli destination för hälsa

Walmart vill bli destination för hälsa

Walmart adderar tjänster som förenklar vardagen. Nu öppnar kedjan ett hälsocenter som ska öka bekvämligheten och sänka tröskeln till bra vård.

Andelen utländsk e-handel minskar

Andelen utländsk e-handel minskar

Andelen som e-handlar från utländska aktörer minskar i Sverige. Enligt en ny undersökning tappar USA och Kina mark – men trenden väntas snart vända igen.

London har fått en ny matmarknad

London har fått en ny matmarknad

Nu har det heta området i centrala London berikats med en ny matmarknad. Här erbjuder man unika upplevelser och verksamheter inom food & beverage.

Butikskedjan öppnar egen biograf

Butikskedjan öppnar egen biograf

Kedjan berättar nu att man ska öppna en egen permanent biograf i anslutning till butiken. ”Det är en naturlig utveckling av vad vi gör”.

Hållbart virtuellt mode på Instagram

Hållbart virtuellt mode på Instagram

Kollektionen är framtagen för Instagram och syftet är att skapa uppmärksamhet kring varumärket – men också att bidra till ett mer hållbart sätt att handla.

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.

Starbucks renodlar butik för mobilen

Starbucks renodlar butik för mobilen

Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.