”Det är snabbt, kontaktlöst och gör att vi får mindre köer i våra butiker”.
Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.
Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.
Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.
Företaget har redan en egen flotta i USA. Nu har Amazon även öppnat flygverksamhet i Europa.
Amazon har återigen utvecklat alternativen för leveranser. Nu har man lanserat pickup av dagligvaror inom en timme från lagd order.
Läget gör att tio miljoner människor når centrumet inom 90 minuter.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
Den franska sportkedjan Decathlon fortsätter att hålla hög innovationstakt.
En ny experimentbutik utforskar hur man kan minska förbrukningen av plast samt öka återbruk och återvinning.