Köpcentrum kan bli Amazons nya drag

Köpcentrum kan bli Amazons nya drag

Nu spekuleras det i att Amazon vill konvertera ytor i klassiska köpcentrum till fulfillment centers.

Därför öppnar Skechers på Rue de Rivoli

Därför öppnar Skechers på Rue de Rivoli

Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.

Tystnad centralt i McDonald’s nya design

Tystnad centralt i McDonald’s nya design

Uppdraget var tydligt; ”Make McDonald's cool again”. När många skriker allt högre har tystnaden fått en central plats i kedjans nya flaggskepp.

Picadeli dubblar antalet salladsbarer

Picadeli dubblar antalet salladsbarer

Picadeli har på två sommarmånader fördubblat sin närvaro i landet genom att öppna ytterligare 200 digitaliserade salladsbarer.

Ett nytt socialt e-köpcentrum

Ett nytt socialt e-köpcentrum

De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.

Omnikanal i nya flexibla hyresavtal

Omnikanal i nya flexibla hyresavtal

Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.

Se Burberrys nya sociala butikskoncept

Se Burberrys nya sociala butikskoncept

Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.

Köpcentrum arrangerar utomhusmarknad

Köpcentrum arrangerar utomhusmarknad

I det här köpcentrumet flyttar butikerna ut i det fria. Evenemanget är begränsat till helger och man har öppet från fredag till söndag.

House of Innovation i hjärtat av Paris

House of Innovation i hjärtat av Paris

Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!