Design à la cupcake! Butiken viks som en presentkartong

 
Cupcakes är ett globalt fenomen, det är Les Bébés Cupcakery ett ytterst väldesignat bevis på. Butiken ligger i Taipei i Taiwan och är enligt sina skapare en hyllning till fenomenet cupcakes, i form av en ”vikbar” konceptbutik. JC Architecture ligger bakom projektet och själva säger de att man utgick från det rena, det eleganta och det … (läs mer)

Här öppnar världens största Disney Store

 
Walt Disney Company China planerar att bygga upp företagets första och vad som också kommer bli världens största Disney Store i Lujiazui i Shanghai. Projektet öppnar i början av 2015, och kommer totalt att vara 5 000 kvadratmeter stort. Disney Store Lujiazu ska enligt företagets egen utsago ”innehålla en state-of-the art”-butik på cirka 1 000 … (läs mer)

Spektakulär butik ska inspirera kommande generationer

 
Morgondagens, och för den delan dagens, detaljhandel handlar mer och mer om att se helheter. Det handlar om att se helheten i form av de många kanaler som finns tillgängliga för kunden i dag. Att se helheten i hur varumärket upplevs, oavsett vilken väg konsumenten väljer att närma sig handlarens erbjudande. Men det handlar också … (läs mer)

Köpcentrumet Westfield London öppnar egen butik

 
Tänk vad tiden går. I dag firar Westfield London sin femårsdag. Och man gör det genom att öppna en egen butik där man erbjuder en jubileumskollektion av tröjor. När Westfield London öppnade i västra London markerade det nya tider för detaljhandeln i London. Shoppingens självklara epicentrum förflyttades från kvarteren kring Oxford Street till Shepherd’s Bush. En … (läs mer)

Bilder: House of Hackneys sagolika butik i Shoreditch

 
Östra London och inte minst Shoreditch fortsätter att dra till sig nyskapande detaljhandel. Från att ha varit en hemvist för små och i många fall obskyra varumärken har det börja dyka upp en annan typ av butiker i området. Ett av de senaste tillskotten är House of Hackneys flaggskepp.

Här blir tomma skyltfönster ett sätt att synas

 
På Lower East Side på Manhattan finns det cirka 200 tomma skyltfönster som inte används till något. Samtidigt finns en uppsjö småföretag i området som behöver synas. Nystartade miLES lanserar nu idéen att slå ihop dessa påsar och på så sätt skapa en kanal att synas för entreprenörerna. Grundidén är att variera innehållet i skyltfönstret för … (läs mer)

Här är Starbucks senaste satsning – på te

 
Starbucks visade i dag upp sitt senaste koncept i New York. Det är vad man kallar en "Teavana Fine Teas + Tea Bar" och den ligger på Upper East Side (1142 Madison Avenue).

Ny studie: Kunderna köper mer med tillgång till fri Wi-Fi

 
Detaljhandelskedjor investerar alldeles för mycket i lojalitetsprogram, och för lite i åtgärder som driver trafik till de egna butikerna. Och de som bjuder på fri Wi-Fi får en mer köpvillig kund. Det visar en ny undersökning. Studien, som heter ”Desktop versus Smartphone: Technology’s Impact on Omnichannel Behavior”, är genomförd av Acqulity Group. En av de … (läs mer)
Så ser 7-elevens nya logga och butiksdesign ut

Så ser 7-elevens nya logga och butiksdesign ut

 
Den internationella kedjan 7-eleven har inlett ett ansiktslyft för såväl butiker som grafisk profil. Bakom det nya konceptet står WD Partners , som har sin bas i Ohio i USA. Kedjan 7-eleven grundades redan 1927 och består i dag av drygt 50 000 enheter världen runt. Tidigare i år visade kedjan upp en ny design på … (läs mer)
Acne drar minimalismen till sin spets

Acne drar minimalismen till sin spets

 
Acnes butiksdesigners har lyckats med något man trodde var smått omöjligt; gått ännu mer mot det minimalistiska.