Lidl lanserar en kampanj där kunderna själva kan påverka priserna på utvalda produkter. Ju mer man twittrar om dem, desto lägre blir priserna.
Canada Goose öppnar ett flaggskepp mitt i Soho i New York. Man gör det med det hittills största utbudet i en butik, inklusive vintagemodeller som designades för poliskår och parkvaktare.
Med hjälp av RFID-teknik och digitala skärmar följer hunden efter besökaren i centrumet. Kampanjen visar på nya möjligheter, men också på ett behov av digital infrastruktur i köpcentrumen.
Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.
NetOnNet öppnar nu sin första lagershop i Norge. I dag, den 10:e november, öppnas lagerdörrarna i köpcentret Kvadrat i norska Sandnes.
Clas Ohlson har nu öppnat dörrarna till sin nya butik i Kaivotalo, Helsingfors. Butiken är Clas Ohlsons 35:e butik i Finland och koncernens totalt 209:e butik.
Singles day är ett monster till e-handelsevent. Men den som tar sig in bakom PR-statistiken hittar en rad intressanta nyheter om bland annat VR, personalisering och inte minst – Online to Offline.