Lidl låter kunderna twittra ner priserna

Lidl låter kunderna twittra ner priserna

Lidl lanserar en kampanj där kunderna själva kan påverka priserna på utvalda produkter. Ju mer man twittrar om dem, desto lägre blir priserna.

Vintage och bredd i Canada Goose flaggskepp

Vintage och bredd i Canada Goose flaggskepp

Canada Goose öppnar ett flaggskepp mitt i Soho i New York. Man gör det med det hittills största utbudet i en butik, inklusive vintagemodeller som designades för poliskår och parkvaktare.

Digital hund följer kunden i centrumet

Digital hund följer kunden i centrumet

Med hjälp av RFID-teknik och digitala skärmar följer hunden efter besökaren i centrumet. Kampanjen visar på nya möjligheter, men också på ett behov av digital infrastruktur i köpcentrumen.

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.

Premiär för NetOnNet lagershop i Norge

Premiär för NetOnNet lagershop i Norge

NetOnNet öppnar nu sin första lagershop i Norge. I dag, den 10:e november, öppnas lagerdörrarna i köpcentret Kvadrat i norska Sandnes.

Debenhams ökar takten i Skandinavien

Debenhams ökar takten i Skandinavien


Resortkänsla i Carrefours nya köpcentrum

Resortkänsla i Carrefours nya köpcentrum


Clas Ohlson öppnade ny butik i Helsingfors

Clas Ohlson öppnade ny butik i Helsingfors

Clas Ohlson har nu öppnat dörrarna till sin nya butik i Kaivotalo, Helsingfors. Butiken är Clas Ohlsons 35:e butik i Finland och koncernens totalt 209:e butik.

De bästa arbetsplatserna inom retail

De bästa arbetsplatserna inom retail


Framtidens handel speglas i Singles Day

Framtidens handel speglas i Singles Day

Singles day är ett monster till e-handelsevent. Men den som tar sig in bakom PR-statistiken hittar en rad intressanta nyheter om bland annat VR, personalisering och inte minst – Online to Offline.