Ska bidra till utvecklingen av staden med fokus på mikromobilitet.
Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
Kedjan utvecklar sitt second hand-erbjudande. Nu inleds ett test av en marknadsplats online.
Onlineplattformen för lokala ekologiska jordbruksprodukter har öppnat fysisk butik. Inredningen är inspirerad av lokala marknader.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Kedjan har öppnat en separat denim-pop up. För att fira detta anordnades en Jeans Swap.
”Hållbarhet kan endast kan uppnås genom en sömlös kombination av affärsmodeller, anpassade till individuella behov”.
Plasten i kedjans pastaförpackningar byts ut till papper. En enskild åtgärd som förväntas ”spara” 300 ton plast.
I köpcentrumet vill den ideella ungdomsföreningen bidra till en meningsfull fritid, bygga förtroende och skapa motivation.
”Vi är ständigt på jakt efter spännande samarbeten som bidrar till en mer hållbar verksamhet”, säger Stefan Andréasson, Senior Manager Food på Circle K.