Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Starbucks har med konceptet Reserve tagit kaffe och dryckesupplevelsen till en högre nivå. Inom kort öppnar man i Empire State Building i New York.
Under torsdagen arrangerade NCSC eventet Retail 2023 & Beyond. Framtidens föränderliga detaljhandel och det nya kommersiella landskapet var i fokus.
Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
Boxpark var tänkt att vara ett tillfälligt köpcentrum byggt av container. Efter elva år finns man fortfarande kvar – nu tar Boxpark det första steget utanför London.
Mood District i Stockholm fortsätter att förnyas. Nu växer en ny pusselbit fram – ambitionen är att skapa en plats där man vill spendera tid och umgås.
Det svenska varumärket öppnar en flaggskeppsbutik vid Battersea Power Station i London.
Champagnebar i källaren och restaurang på takterassen. Butikskedjan erbjuder lyx och integritet på en helt ny nivå – mitt i New York.
Shopping och upplevelser i Battersea Power Stations historiska miljöer. ”Byggnaden har förvandlats till Londons mest unika destination”.
Moët & Chandon har öppnat sin första permanenta yta i Europa. Här erbjuder man hela sitt sortiment i en miljö som hyllar de egna hemtrakterna.