Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
För 25:e året i rad utser Svenska Stadskärnor Årets Stadskärna. Nu står det klart att årets startfält består av Karlskrona, Åmål och Östersund.
Platsen har en historisk koppling till handel. Det nya köpcentrumet som skapats är en integrerad del av stadsbilden och det är präglat av den lokala kulturen. Följ med in i Forum Gdansk.
Lågpriskedjan har öppnat ett nytt cityformat. Erbjudandet är utformat för att passa storstadskunder utan bil.
I samband med lanseringen den nya kollektionen placerade kedjan nyligen en pop up-truck på Norrmalmstorg i Stockholm. Den lastade man sedan full med 80-talskänsla.
Nu är det klart vilka de tre finalisterna är till utmärkelsen Årets Centrumutvecklare 2019: Hanna Candell från Helsingborg, Jimmy Ekborg från Osby och Sanna Westerberg från Halmstad.
Ikea öppnar den 15 april sin första butik med cityläge i USA. Ambitionen är att bli en bekväm destination för heminredning.
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.