Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.
Bolist-kedjan har tagit fram ett nytt butikskoncept. Dessutom har man putsat på sin payoff.
”Vårt kafé är skapat med de finaste detaljerna och trendorienterad mat. Vi vill att våra gäster ska känna sig omgivna av magi och kärlek i vår lilla sagovärld.
Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Genom att addera gårdsbutik och uppkopplad drivmedelsförsäljning skapar man den moderna gården med flera affärsområden.
Siktet är inställt på att skapa en högklassig destination och att erbjuda mer än en traditionell butiksupplevelse.
Nu öppnar Coops andra helt obemannade butik. ”Obemannade butiker är ett komplement till traditionella butiker och erbjuder nya etableringsmöjligheter”.
Kedjan vidareutvecklar sitt koncept för självskanning. Nu introducerar man Amazons Just Walk Out-teknik för en helt kontakt- och kassalös kundupplevelse.
Den franska dagligvarukedjan Carrefour har öppnat vad man kallar nästa generations butik. Här testar man nu kassalös teknik som eliminerar behovet av att scanna artiklarna. Att handla ska bara ta några sekunder.
Xpeng Motors lanserades i Sverige förra veckan. Nu tar varumärket nästa steg i sin europeiska expansion – in i köpcentrumet.