Under september 2019 öppnar franchisetagarna Annika och Göran Stjärnheim restaurangkonceptet Beijing8 i Täby Centrums nya matdestination Täby Deli.
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
Manchester City har öppnat en ny butik med såväl digitala som fysiska upplevelser. Här har man även inkluderat stadens musikaliska och industriella arv i miljön.
Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
Dagligvarukedjan har skapat en traditionell "butchers shop", men man erbjuder bara plantbaserade produkter.
Husqvarna fortsätter sin läroresa inom delningsekonomin. Nu rullar man ut den digitala verktygsboden i fem länder. "Att dela sällanköpsvaror är framtiden".
Dagligvaror med fokus på färskvaror och färdiga rätter. Lågpriskedjan har skapat ett nytt koncept som i praktiken är ett testlabb för kunskap och nya insikter.
Kedjan erbjuder ett nytt koncept för coworking. "Vi har gått från att vara ett ställe där man köper saker till en miljö där vi hjälper våra kunder att utvecklas".
För kunden finns det många olika anledningar att besöka den pånyttfödda fysiska butiken. Walmart har lanserat sin version av framtidens butikskoncept.
Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.