Gucci poppar upp hos Galeries Lafayette

Gucci poppar upp hos Galeries Lafayette

Gucci har öppnat en pop up-butik hos Galeries Lafayette. Varumärket har tagit över alla 14 skyltfönster tillhörande varuhuset på Boulevard Haussman i Paris.

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.

Butiken som avantgardistisk destination

Butiken som avantgardistisk destination

I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp


Ett helt annat Intersport

Ett helt annat Intersport

Sportbutiker har sin egen estetik där färger, form och uttryck oftast hämtas från idrottens värld. Så när en Intersportbutik bestämmer sig att gå i en helt annan riktning blir effekten desto större. Välkommen in i butiken som vill vara både en trendig sportbutik och en sportig modebutik.

Retail unboxed – produkten i fokus

Retail unboxed – produkten i fokus

Sätt produkten i fokus och skapa en miljö som inspirerar och uppmanar till nya upptäckter. Unboxing har nått detaljhandeln – och här är fyra koncept du bör ha koll på.

Digital butikskommunikation för Granit

Granit väljer nytt skyltsystem som ska hjälpa kedjan att effektivt hantera både fysiska skyltar och digitala skärmar från samma plattform.

Wesc har öppnar nytt butikskoncept

Wesc har öppnar nytt butikskoncept


Anthropologies kuraterade drömbutik

Anthropologies kuraterade drömbutik

Anthropologie har skapat sin egen drömbutik där man handplockat produkter och skapat en miljö som få den mest erfarne butiksnörden att tappa hakan.

Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept