Dramatisk ökning av digitala influenser

Dramatisk ökning av digitala influenser

Uppåt med 300 procent! Det har skett en dramatisk ökning sett till hur digitala influenser påverkar försäljningen i fysiska butiker. Detta enligt en ny undersökning som också visar på stora möjligheter att påverka köpprocessen.

Konsumenterna vill ha mänsklig service

Konsumenterna vill ha mänsklig service


Vi vill läsa omdömen – men litar inte på dem

Vi vill läsa omdömen – men litar inte på dem

Det är en e-paradox som kräver genomtänkta lösningar. Majoriteten av onlinekonsumenterna anser att omdömen hjälper dem i köpbesluten. Men bara en marginell del av dem litar på att de faktiskt stämmer. Det visar en ny undersökning.

Egna varumärken kan ge lägre priser

Egna varumärken kan ge lägre priser


Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.

Hållbarhet via design och innovation

Hållbarhet via design och innovation

Konsumenterna sätter stort värde på produkter som erbjuder etiska mervärden, men är inte villiga att betala extra för det. Lösningen finns i design, innovation och kvalitet. Detta enligt en ny rapport.

Smartphonistas står för allt fler modeköp

Smartphonistas står för allt fler modeköp

Modeshoppingen sker i allt högre grad via mobila enheter, på ett år har andelen ökat med åtta procentenheter. Smartphonistas, den nya generationen modekonsumenter, är mycket teknikvana och ställer höga krav på mobilsajter.

Så mår den svenska e-handeln 2016

Så mår den svenska e-handeln 2016

E-handeln i Sverige fortsätter att utvecklas, växa och slå rekord. Det visar den årliga rapporten Svensk E-handel, som ger en detaljerad bild av den totala onlinehandeln i landet.

Nya sätt att betala i mobilen slår igenom

Nya sätt att betala i mobilen slår igenom


Kunderna inte så nöjda som företagen tror

Kunderna inte så nöjda som företagen tror

Det finns ett stort glapp mellan vad småföretag tror om sina kunders behov av servicenivå på nätet och vad man faktiskt levererar. Det visar en ny undersökning.