Egen e-handel ökade försäljningen dramatiskt

Egen e-handel ökade försäljningen dramatiskt

Att komplettera försäljning via återförsäljare med egen e-handel har länge betraktats som en potentiell konflikt mellan varumärkesägare och återförsäljare En ny enkät visar nu på motsatsen.

Här är de mest digitaliserade branscherna

Här är de mest digitaliserade branscherna

Offentlig sektor är den bransch som placerar sig högst när det kommer till organisationens digitaliseringsgrad. Detaljhandeln har inte kommit lika långt.

Här är konsumentens nya förväntningar

Här är konsumentens nya förväntningar

På bara ett års tid har konsumenternas förväntningar på detaljhandeln ökat dramatiskt. Begrepp som snabba leveranser och produkttillgänlighet har fått helt nya innebörd. Det visar en ny undersökning.

”Merförsäljning i e-kassan bygger lojalitet”

”Merförsäljning i e-kassan bygger lojalitet”


HUI spår rekord i julhandeln 2016

HUI spår rekord i julhandeln 2016

HUI Researchs prognos är att vi kommer att få se ett rekord i julhandeln, tillväxten i december månad förväntas bli 3,5 procent.

Så söker e-konsumenten efter julklappar

Så söker e-konsumenten efter julklappar

Hur konsumenterna söker efter julklappar har förändrats markant på bara ett års tid. Allt fler använder mobilen, och man letar inte bara efter det bästa alternativet. Det ska helst vara unikt och personaliserat också. Det visar en ny kartläggning.

Varannat e-handelsköp via mobilen

Varannat e-handelsköp via mobilen

Hälften av alla e-handelsköp som görs sker via mobilen. Det placerar Sverige på fjärde plats över den globala topplistan. Det visar en ny undersökning som också tyder på att appen står stark.

Sverige i topp för kontantlösa betalningar

Sverige i topp för kontantlösa betalningar

Antalet icke-kontanta betalningar i Sverige ökade med 8,1 procent och uppgick till totalt 3 414 miljoner transaktioner. Detta enligt en rapport som kartlägger de internationella trenderna inom betalningar.

Modebutiker missar omnikanaltåget

Modebutiker missar omnikanaltåget

Den svenska modebranschen släpar efter när det kommer till omnikanalsupplevelser, det visar en ny undersökning. En motvilja att använda kunddata som beslutsunderlag sägs vara en av anledningarna.

”Lidl är för disruptiva för att inte tas på allvar”

”Lidl är för disruptiva för att inte tas på allvar”

Man gör regelbundet om sina butiker, lägger till nya tjänster och utvecklar ständigt sitt sortiment. "Det är rimligt att anta att de kommer stjäla kunder och marknadsandelar", konstateras i en ny rapport om Lidl.