Göteborg hetast för ny handel

Göteborg hetast för ny handel

I riket planeras det för hela 2,4 miljoner kvadratmeter ny handelsyta i köpcentrum och handelsområden. Intresset är särskilt stort för Västra Götaland som placerar sig i topp av de tre storstadslänen.

Kunden får bäst service på OKQ8

Kunden får bäst service på OKQ8

OKQ8 får högst betyg i kundbemötande av samtliga kontrollerade bensinkedjor i Daymakerindex Butik 2016. Resultatet 64 procents måluppfyllelse är lika högt som genomsnittet i hela detaljhandeln.

Bygghandeln årets e-handelsraket


Då e-shoppar svenskarna mest

Då e-shoppar svenskarna mest

Under Cyber Monday nätshoppar svenska folket som allra mest. Och den mest populära tiden på dygnet är klockan 21, då genomförs allra flest e-köp. Det visar ny statistik.

”Detaljhandeln bör byggas på nätverk”

”Detaljhandeln bör byggas på nätverk”

Detaljhandelns traditionella värdekedjor klarar inte av att möta framtidens behov. I en ny rapport uppmanar man detaljhandeln att se på processen som ett konsumentdrivet nätverk snarare än en linjär kedja.

Minimal social påverkan på köpbesluten

Minimal social påverkan på köpbesluten

En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.

Detaljhandeln goes Netflix

Detaljhandeln goes Netflix

Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.

Därför vill du få 4,2 i kundomdöme

Kundrecensioner driver försäljning, men vilka nivåer på betyg gör att man säljer mer? Detta har man studerat på Northwestern University och man kom fram till att betyget 4,2–4,5 påverkar försäljningen bäst.

Så påverkar omnichannel kundens beteende

Så påverkar omnichannel kundens beteende

Europeiska konsumenter handlar på nättet för att det upplevs som underhållande och för att få bra priser. Mer än varannan konsument anger att onlineupplevelsen påverkar viljan att besöka en fysisk butik. Det visar en ny undersökning som ger en bild av europeisk omnichannel.

Mer än en tredjedel av köpen sker mobilt

Mer än en tredjedel av köpen sker mobilt

För första gången är smarta mobiler mer populära än surfplattor för e-handel inom detaljhandeln och iPad visar högsta genomsnittliga transaktionsvärdet, före både stationära och bärbara datorer. Det visar en global kartläggning.