I den här trendrapporten kartlägger vi beteenden, attityder och preferenser i generation Z. Den innehåller strategiskt viktiga fakta och trender kring Gen Z.
Millennials och Generation Z känner en djup oro för klimat och samhälle. Man förväntar sig ett förändrat beteende med fokus på ansvar.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
E-handeln går fortsatt uppåt, upphämtning i butik ökar mest.
I september syntes ett trendbrott, omsättningen i den inhemska e-handeln minskade då.
En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.