Framtidens köpcentrum skapar mixade ytor

Framtidens köpcentrum skapar mixade ytor

Det är ett nytt inslag i det moderna köpcentrumet. Nu öppnar man upp ytor för start up-företag, tillfälliga butiker, demonstrationer och hackathons.

Kreativ design i H&M:s hyllor

En gul blommig långkjol av vertikala remsor. En vit kjol gjord av horisontella, ofållade volanger. Det är något av det man kan förvänta sig av H&M:s designpristagares kollektion.

Svep med fingret för att köpa


Vässad shopping med beacon, smarta provrum och snabba leveranser


Fyra missar som dödar lojalitetsprogrammet


Här är butiken som gav de fula ett eget varumärke

Den olycksaliga äggplantan. Den löjliga potatisen. Och inte minst: Den misslyckade citronen. Hos Intermarché har man skapt ett eget varumärke för de fula frukterna och grönsakerna.

E-handeln förändrar marknaden för packade dagligvaror


Livsmedelsbutik drivs helt av energi från det egna avfallet


Sex av tio konsumenter ägnar sig åt webrooming innan köp


Var femte svensk shoppar med smartphone i handen