Hackathon tar sig an framtidens retail

Hackathon tar sig an framtidens retail

 

  Under Europas största hackathon, Ultra Hack, ges nu deltagarna en spännande uppgift – utveckla framtidens retail. Förhoppningen är att skapa shoppinglösningar som tilltalar målgruppen millennials genom att vara mer underhållande. Tieto går samman med startups för att finna innovativa idéer för framtidens retail genom att medverka i Ultrahack 2015 – Europas största hackathon. Tieto vill skapa användarvänliga lösningar … (läs mer)




Jaktbutiken Active Outfit siktar på omnichannel

 

Onlinebutiken Active Outfit satsar på omnichannel och öppnar ny butik i Nacka för jakt, fiske och friluftsliv.  Active Outfit växer snabbt inom jakt och friluftsliv-världen. Redan från början har visionen varit att modernisera e-handeln och satsa på att göra kundupplevelsen på nätet lika bra som i en fysisk butik. Nästa steg i företagets utveckling blir lanseringen av den nya butiken … (läs mer)