Ett svalkande kosläpp i form av en sneaker. Ben & Jerry's har i samarbete med Nike tagit fram en sko som är inspirerad av en glass.
”Det kommer ge oss helt nya insikter kring korsförsäljning att arbeta vidare med”.
Scorett öppnar ett nytt flaggskepp i ett noga utvalt läge i stadskärnan. ”Satsningar i attraktiva citylägen blir allt viktigare för oss”.
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.
Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
Magnus Månsson tar över som VD för Tretorn Sweden och går även in som delägare i bolaget. Han kommer närmast från uppdraget som VD hos Gina Tricot.
Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona
Nilson Group blir ny partner på H&M-gruppens marknadsplats Afound. Den nya försäljningskanalen är ett första steg för Nilsson Group att hitta fler målgrupper.
Cinnamon Skor har öppnat en butik i nya lokaler. Man gör det i ett koncept som man själv tror kommer stå starkt i den framtida lokala handeln.