När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Fredells Byggvaruhus lanserade sin e-handel under 2017. Nu tillsätts en nyckelroll i Fredells fortsatta utveckling av digitala tjänster. Erika Skalman blir ny e-handelsansvarig.
Ikea öppnar en ny butik med ett anpassat citykoncept mitt i stadskärnan. Det är en del av en global satsning på stadskärnor och e-handel. "Förändringarna vi nu gör är en förutsättning för att överleva på lång sikt", säger landschefen.
Automatisering är fortsatt en av detaljhandelns tyngsta trender, och utvecklingen går snabbt framåt. Kinesiska JD.com har nu öppnat sin hittills största obemannade butik.
Det känns som det är mycket på gång inom Indiska nu. Det märks bland annat genom lanseringen av ett nytt fygitalt butikskoncept. Satsningen på omnikanal fortsätter.
KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta.
Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.
Nu testar modekedjan Zara ett nytt system för självbetjäning gällande utlämning av varor köpta online. Den automatiska anläggningen kan hantera tusentals paket och baseras på självlärande teknik.