En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.
Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
Uniqlo lyfter fram sju personligheter som i sin tur sätter ljus på sina favoritplatser i Stockholm. Med den nya kampanjen vill varumärket hylla stadens – och de egna produkternas – funktionalism.
Det är en premiär på flera sätt. För första gången producerar kedjan en egen podcast, men det är också första gången man talar om hur man överlevt i tuffa tider.
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.