Flaggskepp, AI-drivna butiker och nya destinationer tar form. I denna sammanställning av internationella nyheter ser vi hur ledande varumärken testar teknik i skarp drift, utvecklar nya butikskoncept och skalar upp sina fysiska satsningar globalt.
Sellpy lanserar sammadagsleveranser och blir först i svensk second hand-e-handel med kvällsleverans samma dag. Tjänsten införs i Stockholm och ska även expanderas till Uppsala och Västerås.
Instabee Group rekryterar Helena Ahlin till rollen som Vice President Consumer. Hon ska driva bolagets nästa fas av tillväxt med fokus på kundupplevelse och digital innovation.
En färsk studie sätter fokus på konsumentens prioriteringar inför julhandeln 2025.
Ingka Group vill stärka kundupplevelsen med AI-baserad teknik. Förvärvet av techbolaget ska vässa last mile och säkra kompetensen.
Butikskedjor satsar på nya koncept, snabbare leveranser och starkare samarbeten. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter.
Detaljhandeln växlar upp med nya flaggskepp, digitala marknadsplatser och snabba leveranser av dagligvaror.
Hon kommer närmast från en ledande roll inom DHL-koncernen i Tyskland.
Walmart har öppnat en helt ny butik fylld med kunddrivna lösningar. Läs mer om hur världens största kedja tänker om framtidens fysiska handel.
Foodora har inlett ett samarbete gällande robotleveranser av mat och andra produkter. Här är området de kommer synas först i.