Traditionell retail är inte längre tillräckligt. Här är fyra viktiga hörnstenar i framtidens köpcentrum och destinationer.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.
Besökarna möts av en 700 kvadratmeter stor destination – en smurfby fylld av upplevelser för familjer och barn.
”Det är urban destination som visar framtiden för ytor i innerstäder”. Beräknas öppna 2023.
Läget är spektakulärt, erbjudandet är handplockat. Time Out Market samlar det bästa från staden under ett och samma tak.
Planerar en ny destination i stadskärnan med Ikea som ett av dragplåstren.
Två upplevelsebaserade ankare utgör basen i destinationens uppdaterade utbud.
Det står klart efter att företaget förvärvat mark som ska utvecklas till företagets första Meeting Place i Indien.
Havsmatsupplevelse kombinerat med kultur, generösa öppettider och försäljning.