Digitala kanaler som hemsidor och appar är de viktigaste kanalerna när kunderna är på jakt efter nya produkter. Och omnishoppande är det nya normala. Det visar en färsk undersökning.
Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.
Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.
Man skulle kunna tro att det är Facebook, Snapchat eller Instagram som toppar listan över millennials favoritappar. Men i åldern 18–34 är det Amazon man använder allra mest.
Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.
FashionHunt är en ny svensk startup som samlar mode från de främsta nätbutikerna. Man kombinerar detta med inspirerande modereportage.
Nu lanseras en automatisk, självkörande mobil butik. Bekvämlighet dragen till sin spets – nu kommer butiken till konsumenten. Konceptet testas nu och en bredare lansering väntar i höst.
En kinesisk jätte, lågprisaktör inom dagligvaror och en tjänst för dig som vill göra dig av med saker. Här är världens tio bästa retail-appar enligt en ny listning.