Jysk utvidgar nu sitt onlinesortiment i flera länder via kollektionen Favourites. Man gör det samtidigt som butik nummer 200 öppnas i Polen.
Skovarumärket Kavat satsar på en egen butik i centrala Stockholm. Det svenska arvet är en tydlig ingrediens i butikens design. Ambitionen är att skapa en positiv effekt även till andra återförsäljare.
Lagom inför julhandeln intensifierar nu Best Buy sin satsning på Virtual Reality för konsumenter. Antalet butiker med livedemos av Oculus Rift ökas dramatiskt. "Vi ser stor tillväxtpotential", säger VD Hubert Joly.
Konsumenterna har höga förväntningar på detaljisternas förmåga att dela med sig av relevant information. Men verkligheten visar på ett stort gap mellan förväntning och genomförande. Trots att personalisering visar sig leda till ökad försäljning.
Svenska konsumenter kollar oftast sin mejl framför tv:n. Men även i sängen och medan vi är på semester har vi svårt att slita oss från våra inkorgar.
Rättvis handel kan göra mycket både för människor och miljö. Från och med den 10 oktober står Fairtrade i fokus på Göteborgs naturhistoriska museum.
Identifiera och personalisera. Optimera ägandet. Lyft fram transparens. Här är tio förutsättningar för framgång i den digitaliserade detaljhandeln.
Modevarumärket Volt öppnar en ny butik i Gallerian. Butiken slår upp portarna i dag den 7 oktober.
H&M i Emporia Malmö växer och får en total försäljningsyta på 3 300 kvadratmeter under hösten 2017. Butiken blir den tredje i Malmö som får H&M Home.