This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Hållbarhet bortom plaggen

Hållbarhet bortom plaggen


Sharing economy – Ikea erbjuder bildelning

Sharing economy – Ikea erbjuder bildelning

Ikea Kungens Kurva blir det första varuhuset med bildelning. Inga nycklar behövs och den som vill kan dessutom välja att köra en extra miljövänlig elbil.

Nytt index beskriver cityhandelns utveckling

Nytt index beskriver cityhandelns utveckling

Agora och HUI Research samarbetar kring ett nytt index i syfte att beskriva detaljhandelsförsäljningen i våra svenska innerstäder. Premiär för Cityindex blir det under 2017.

Paradiset öppnar ny butik

Paradiset öppnar ny butik


E-handlare öppnar tusentals fysiska butiker

E-handlare öppnar tusentals fysiska butiker

Två ledande och snabbt växande onlineaktörer planerar nu att öppna ett stort antal fysiska butiker. "Vi ser en kedja med 800 till 1 000 butiker framför oss."

Lågpriskedja utmanar H&M

Lågpriskedja utmanar H&M

Lågpriskedjan gör nu en rejäl satsning på mode när man lanserar höstkollektioner för både män och kvinnor. Genom konkreta prisjämförelser med bland annat H&M vill man nu utmana modekedjorna.

Alla vinnarna i NCSC Awards 2016

Alla vinnarna i NCSC Awards 2016

Vinnarna i NCSC Awards korades i går kväll under en gala. Detta avslutade seminariet Sweden Urban Arena på Stockholm Waterfront. Här är alla vinnarna.

Espresso House till Vällingby City

Espresso House till Vällingby City

Vällingby City har tecknat avtal med Espresso House, som under våren 2017 öppnar en coffee shop på Vällingby Torg.

Smart matklocka lyfter gallerians utbud

Smart matklocka lyfter gallerians utbud

För att fira och uppmärksamma sina matställen har köpcentrumet utvecklat matklockan och en tävling där vinnaren får möjlighet att äta gratis i en månad.

”Digitaliseringen når snart 99 procent”

”Digitaliseringen når snart 99 procent”

Den digitala handelns betydelse sträcker sig bortom genomförda transaktioner. Snart kommer de digitala influenserna uppgå till 99 procent, och detaljhandeln ställs inför upp till 21 olika kontaktytor mot kunden. Det förändrar allt.