Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.
Matkedjan vässar nu sitt erbjudande med ett mer trendinriktat och oftare uppdaterat sortiment. Inspirationen hämtas in från världens ledande modescener via ett helt nytt team.
Kunderna vill ha lika snabb och bekväm leverans som när de beställer hämtpizza. Det ska dessutom vara gratis frakt, och de vill helst inte ha kontakt med några anställda. Det visar en ny undersökning.
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.
Speed-dating har blivit allt vanligare inom näringslivet. Nu testar Ikea snabba muntliga intervjuer för att hitta personligheter som passar in i företagskulturen.
Om ett år slås portarna upp till ett helt nytt köpcentrum som bland annat innehåller ett gigantiskt periskop. Det miljövänliga centrumet använder de lokala förutsättningarna för sin drift.
En detaljhandelsexpert spår att detaljisterna inom kort kommer generera 50 procent av sin omsättning online.
Inspirationen är hämtad från Meatpacking District och Butlers Wharf. En gammeldags saluhall och kulinarisk skola ska lyfta upplevelsen i stadskärnan till nya höjder.
Nordic Council of Shopping Centres har delat ut pris till det bästa köpcentrumet 2017. Det gick till ett centrum som genomgått stora förändringar och visar på ett stort socialt engagemang.
Det kanadensiska varumärket Canada Goose öppnar två nya flaggskepp. Samtidigt inleder man en expansion av e-handeln som inkluderar bland annat den svenska marknaden.