Maxjennys pop up-butik fylls med färgsprakande plagg som bäst beskrivs som en hybrid mellan konst och mode.
Vi har tidigare berättat om världens första butik vars innehåll bestämts av besökarna.
Inför öppningen av H&M Homes konceptbutik på Regent Street i London har kedjan samarbetat med auktionsföretaget Christie’s. Detta för att visa hur nytt och gammalt kan kombineras i en spännande mix.
Företaget ska rulla ut ett stort antal caféer de kommande åren. På sex år räknar man med att öppna 2 000 enheter på ett flertal marknader.
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.
Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.
En av den största aktörerna för coworking flyttar in i köpcentrumet. "Det är ett bevis på centrumets styrka, men ännu viktigare, det skapar ett unikt utbud".
Inom kort öppnar Beauty Bargain som ska erbjuda skönhet och välbefinnande i en inspirerande butiksmiljö.
Coop har lanserat ett test för dagligvaror på nätet. Kunden kan välja att hämta ut matkassarna vid ankomsthallen på flygplatsen.