Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
I dagarna släpps en prenumerationstjänst som varje månad låter användarna upptäcka nya dofter från några av världens finaste parfymhus.
Försäljningen på flygplatser ökar dramatiskt och efterfrågan på nya retailyta är större än tillgången. Ett europeiskt land finns bland de marknader som spås öka mest.
Manchester City har öppnat en ny butik med såväl digitala som fysiska upplevelser. Här har man även inkluderat stadens musikaliska och industriella arv i miljön.
Nu lanseras Design Map Stockholm – en guide till skandinavisk design. Syftet är att att ge större dragkraft, förhöja kundupplevelsen och stärka Stockholm som designdestination.
Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
I dag togs det första spadtaget i bygget av Lidls helt klimatneutrala butik. Detta är ett pilotprojekt för Sweden Green Building Councils (SGBC) nya certifiering NollCO2.
Driver trafik till fysiska butiker. Tjänsten har testats av Amazon i mindre skala i Europa. Nu rullas BOPIS-lösningen ut på bred front även i hemlandet USA.
Detaljhandeln förändras – därför pånyttföds köpcentrumet nu som en plats bortom shopping. Här lever, arbetar och umgås man i en miljö som handlar mer om community än shopping.
Dagligvarukedjan har skapat en traditionell "butchers shop", men man erbjuder bara plantbaserade produkter.