Överraskande enkelt att ta de första stegen mot minskad och medveten konsumtion, enligt ny forskning. ”Kan tyda på en normförändring”.
Varför skriver vi om hotell? Det kan tyckas vara en befogad fråga. Anledningen är att detaljhandeln är i förvandling, men så även de miljöer som den verkar i.
Stadskärnan återtar positionering. ”Det blir en plats för återhämtning och nöje i stadens centrum”.
Julhandeln tidigareläggs – novemberhandeln på nätet överträffade decemberhandeln.
Morgondagens köpcentrum utvecklas hand i hand med detaljhandeln. Det är en plats som allt mer liknar en stadsmiljö.
I en av sina största satsningar ska Sephora uppdatera sitt butiksbestånd. Bakom satsningen finns en övergripande ambition.
Stockholm Arlanda Airport stärker det skandinaviska utbudet med det svenska klädvarumärket.
Ett nytt destinationshotell markerar förändringen som stadsdelen just nu genomgår.
Här öppnar ett museum i köpcentrumet. Retailtainment bidrar till att öka såväl utbud som attraktionsförmåga.
Picadeli expanderar och etablerar en ny restaurang i område präglat av hälsa och innovation.