Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.
Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.
McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.
Walmart adderar tjänster som förenklar vardagen. Nu öppnar kedjan ett hälsocenter som ska öka bekvämligheten och sänka tröskeln till bra vård.
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
Andelen som e-handlar från utländska aktörer minskar i Sverige. Enligt en ny undersökning tappar USA och Kina mark – men trenden väntas snart vända igen.
Saddler lanserar en ny flaggskeppsbutik online, tar ett grepp om varumärket och siktar på att bli Europas ledande varumärke inom läderaccessoarer.
Nu har det heta området i centrala London berikats med en ny matmarknad. Här erbjuder man unika upplevelser och verksamheter inom food & beverage.
Kedjan berättar nu att man ska öppna en egen permanent biograf i anslutning till butiken. ”Det är en naturlig utveckling av vad vi gör”.