Gen Z klassas som TikTok-generationen – men en annan ålderskategori är mer utpräglade shoppare på sociala medier. Det visar en ny undersökning.
Två vitt skilda satsningar som var och en bidrar till att skapa en skön fredagskänsla, mitt i snöfallet.
Samarbete och nätverk nyckeln när stadens nya torg tar form. ”Den nya mittpunkten för handel, nöje och gemenskap”.
Anläggningen ska främja tillverkning av hållbara livsmedel samt möta en global utmaning.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
Under våren 2025 öppnar varumärket sin första fristående butik i Sverige.
Ska analysera hur kommunerna har påverkat var olika typer av handel kan etablera sig. Syftet är att underlätta etablering av nya livsmedelsbutiker.
Puma har skapat ett nytt koncept som ska bidra till att vässa produkter, kampanjer och varumärke.
Kedjan har öppnat sin första butik någonsin på en flygplats. Man vill bygga vidare på framgångarna inom travel retail.
Den totala försäljningen inom second hand minskade under november. En av försäljningskanalerna ökade dock.