Butiken har fokus på mat- och måltidsinspiration och satsar stort på färdig mat, med exempelvis en matbar för kunder på språng. Butiken är 2 800 kvadratmeter stor.
Varumärket har burits av bland annat kronprinsessan Victoria och världsartisten Madonna. I dag öppnar Maxjenny! en ny pop up-butik.
Aspelin Ramm Fastigheter har tecknat hyresavtal om 3 200 kvadratmeter för volymhandel intill Hederondellen i norra Kungsbacka.
Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.
Rapunzel of Sweden får nytt tillskott i ledningsgruppen i form av Anna Åkesson som tillträder tjänsten som Försäljningsdirektör.
Lush har satt kurs för att minska koldioxidutsläppen i sin produktion. Man gör det bland annat genom att använda segelfartyg för sina varutransporter.
Apoteksgruppen rekryterar en ny PR and Brand Director. Anna Bergstedt tillträder tjänsten den 21 augusti.
Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.
I november tillträder Karin Wickberg som ny marknadschef på Nordiska Kompaniet (NK). Karin kommer närmast från rollen som marknadschef på Kasthall.
Johanna Skogestig utses till ny VD på Vasakronan. Hon är för närvarande chef för fastighetsinvesteringar och tar över efter Fredrik Wirdenius i november.