Primark integrerar insikter genererade via sociala medier i sin produktutveckling. ”Detta markerar ett skifte”.
Apotek Hjärtat lanserar en utbildning om ensamhet för samtliga medarbetare. Man testar även vänskapsvård under arbetstid.
Lågpriskedjan Aldi använder AI för automation av produktbeskrivningar. Syfte: effektivisering och besparingar.
En ny undersökning visar att ljud är en särskilt effektiv komponent i omnikanalskampanjer.
Den 13 mars slår Power upp dörrarna till sitt nyrenoverade varuhus i Lund. Man benämner konceptet som framtidens varuhus.
Sandra Lindh har utsetts till ny direktör för Orkla FoodSolutions, Orkla Foods Sveriges affärsområde för foodservice och offentlig sektor.
Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.
Svenska modevarumärkena The Resort Co och Brown Avenue öppnar en gemensam pop up-butik i sommar.
Svenska fitnessvarumärket Icaniwill etablerar en fysisk butik och inleder ett nytt samarbete.
Som första dagligvarukedja tog Lild steget in i TikToks försäljningsplattform. Produkterna tog slut efter 20 minuter.