Primark och Pinterest i produktsamarbete

Primark och Pinterest i produktsamarbete

Primark integrerar insikter genererade via sociala medier i sin produktutveckling. ”Detta markerar ett skifte”.

Apotek Hjärtat vill motverka ensamhet

Apotek Hjärtat vill motverka ensamhet

Apotek Hjärtat lanserar en utbildning om ensamhet för samtliga medarbetare. Man testar även vänskapsvård under arbetstid.

AI-genererade beskrivningar hos Aldi

AI-genererade beskrivningar hos Aldi

Lågpriskedjan Aldi använder AI för automation av produktbeskrivningar. Syfte: effektivisering och besparingar.

Ljud  effektivt verktyg i omnikampanjer

Ljud effektivt verktyg i omnikampanjer

En ny undersökning visar att ljud är en särskilt effektiv komponent i omnikanalskampanjer.

Power öppnar framtidens varuhus

Power öppnar framtidens varuhus

Den 13 mars slår Power upp dörrarna till sitt nyrenoverade varuhus i Lund. Man benämner konceptet som framtidens varuhus.

Ny direktör för Orkla FoodSolutions

Ny direktör för Orkla FoodSolutions

Sandra Lindh har utsetts till ny direktör för Orkla FoodSolutions, Orkla Foods Sveriges affärsområde för foodservice och offentlig sektor.

Tidlös retail i modern tappning

Tidlös retail i modern tappning

Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.

Modemärken öppnar gemensam pop-up

Modemärken öppnar gemensam pop-up

Svenska modevarumärkena The Resort Co och Brown Avenue öppnar en gemensam pop up-butik i sommar.

ICANIWILL öppnar fysisk butik

ICANIWILL öppnar fysisk butik

Svenska fitnessvarumärket Icaniwill etablerar en fysisk butik och inleder ett nytt samarbete.

Lidl sålde slut på TikTok

Lidl sålde slut på TikTok

Som första dagligvarukedja tog Lild steget in i TikToks försäljningsplattform. Produkterna tog slut efter 20 minuter.