Från Apples återkomst till Mercadonas starka grepp. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.
I mitten av 90-talet gjorde en dator inträde i miljontals hem och förändrade vardagen. Nu ställs den ut på museum.
Coca-Cola Europacific Partners Sverige rekryterar Peter Andersson som ny försäljningsdirektör för dagligvaruhandeln.
Amazon utvecklar shoppingupplevelsen med en ny funktion. Lösningen är kopplad till såväl mobilens kamera som generativ AI.
Primark firar tio år med nya etableringar, Toys”R”Us växer både hemma och globalt. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.
En ledande aktör inom second hand-mode lanserar AI-drivna funktioner som ska vässa upplevelsen. Satsningen riktar sig både till köpare och säljare.
Svensk Handel: Augustiskattningen överträffar samtliga tidigare augustimätningar.
Lidl lanserar för första gången en gemensam varumärkeskampanj i samtliga länder kedjan är verksam i.
En försäljningsautomat byggd av återvunna produkter premiärvisas under helgen. Ambitionen är att komma närmare kunderna där behov uppstår.
Instabee rekryterar Johanna Lindskog Lindell som ny PR- och kommunikationsdirektör. Hon kommer närmast från Foodora.