Sussi Sakofall från Ludvika utsågs av Sveriges Centrumutvecklare till Årets Centrumutvecklare 2018 under Svenska Stadskärnors årskonferens i Västervik på onsdagskvällen.
Svenska Stadskärnor delade under gårdagskvällen ut priset för Årets Stadskärna 2018. Det går till en stad som arbetar långsiktigt och som vågar ta ut svängarna.
Svenska Stadskärnor byter ordförande. Lena Lindström, näringslivsutvecklare i Örnsköldsviks kommun, lämnar ordföranderollen och Paul Lindvall från Linköping tar över.
Modevarumärket Filippa K har inlett ett samarbete med svenska cykeltillverkaren Bikeid. Tillsammans har man nu tagit fram 18 stycken cyklar, det vill säga en mycket begränsad upplaga.
Kedjan har offentliggjort sina minst sagt ambitiösa planer för Kina de kommande åren. På fem år ska man mer än tredubbla omsättningen i landet – och öppna en butik var 15:e timme.
I juni tar Charlotta Levin över som operativ Sverigechef för WallVision med varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co och Mr Perswall. Charlotta har en bakgrund i modebranschen med erfarenhet av sortiments-och konceptutveckling hos H&M, Lindex och senast Gina Tricot.
Den 1 juni tillträder Jennie Nyblom som ny affärschef för Diös i Gävle. Hon har tidigare jobbat som förvaltare i bolaget och kommer från och med nu leda hela teamet i Gävle.
Blir ny marknadschef på Wayne's Coffee. Hon kommer närmast från en tjänst som reklam- och medieansvarig på Fastighetsbyrån. Hon kommer att ansvara för marknadsavdelningen och ingå i ledningsgruppen.
DRIVE-THROUGH. Espresso House Group delar med sig av nyheten att kedjan snart öppnar sin första drive-through. Världspremiär för konceptet blir det i Spekeröd längs med E6an utanför Göteborg.
I dag (25 maj) samlas branschorganisationen för stämma och styrelsemöte. Axfoods VD Klas Balkow kommer i samband med det att tillträda som ordförande.