Säljstart för solceller hos Ikea i Sverige

Säljstart för solceller hos Ikea i Sverige

I dag börjar Ikea sälja solceller på den svenska marknaden. En ny undersökning visar att över hälften av alla svenska husägare överväger att skaffa solceller.

London har fått en ny matmarknad

Nu har det heta området i centrala London berikats med en ny matmarknad. Här erbjuder man unika upplevelser och verksamheter inom food & beverage.

Butikskedjan öppnar egen biograf

Butikskedjan öppnar egen biograf

Kedjan berättar nu att man ska öppna en egen permanent biograf i anslutning till butiken. ”Det är en naturlig utveckling av vad vi gör”.

Hållbart virtuellt mode på Instagram

Hållbart virtuellt mode på Instagram

Kollektionen är framtagen för Instagram och syftet är att skapa uppmärksamhet kring varumärket – men också att bidra till ett mer hållbart sätt att handla.

Personalen ska rädda den fysiska butiken

Personalen ska rädda den fysiska butiken

En ny form av retail växer fram. Butiken får en ny roll som plats för upplevelser och möten. Det ställer också nya krav på personalen – som ska rädda butiken.

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.

Patrik Settlin ny VD för Litium

Patrik Settlin ny VD för Litium

Patrik Settlin har tidigare haft flera ledande roller inom Komplett Group och har även varit vd för CDON. Närmast kommer han från Visma Spcs.

Mr Cake Årets Företagare i bageribranschen

Mr Cake Årets Företagare i bageribranschen

Roy Fares och Mattias Ljungberg, som ligger bakom Mr Cake, tar hem titeln Årets Företagare i bageribranschen 2019.

Zalando testar återanvändbara förpackningar

Zalando testar återanvändbara förpackningar

Zalando testar återanvändbara förpackningar. Kunderna får sina produkter i återanvändbara fraktväskor, som viks ihop och läggs i en postlåda för retur.

De kan bli Årets dagligvara

De kan bli Årets dagligvara