Swatch laddar klockor med betalfunktioner


Här blir Youtube-showen e-butik

Wayfair skapar nu i samarbete med YouTube-kanalen Kin Community en serie om inredning som är klickbar, och därmed också shoppingbar.

Så blev beacons en succé hos McDonald’s

McDonald’s har nu testat beacons med framgång. Resultatet visar att tekniken numera även handlar om tvåvägskommunikation.

M&S bjuder på recept i Apple Watch


Coop Norge köper Pricer till 150 butiker

Pricer och Norsk Butikkdrift har tecknat avtal.

De erbjuder ny sökupplevelse

Litium och Loop54 ingår ett strategiskt partnerskap och integrerar Loop54’s söktjänst med Litiums e-handelsplattform och branschpaketeringen Litium Accelerator.

RoboClerk – nu gör roboten entré i detaljhandeln


Här levereras Foppatofflorna med drönare

När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.

E-butiken med 1,2 miljoner ansikten

Brittiska Shop Direct menar sig nu ha lanserat detaljhandelns första fullt ut individanpassade hemsida. Algoritmer och big data gör det möjligt att i dagsläget presentera butiken i 1,2 miljoner olika versioner.

Instagram blir kanal för e-handel

Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".