Wayfair skapar nu i samarbete med YouTube-kanalen Kin Community en serie om inredning som är klickbar, och därmed också shoppingbar.
McDonald’s har nu testat beacons med framgång. Resultatet visar att tekniken numera även handlar om tvåvägskommunikation.
Pricer och Norsk Butikkdrift har tecknat avtal.
Litium och Loop54 ingår ett strategiskt partnerskap och integrerar Loop54’s söktjänst med Litiums e-handelsplattform och branschpaketeringen Litium Accelerator.
När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.
Brittiska Shop Direct menar sig nu ha lanserat detaljhandelns första fullt ut individanpassade hemsida. Algoritmer och big data gör det möjligt att i dagsläget presentera butiken i 1,2 miljoner olika versioner.
Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".