Nyligen delades pris för årets bästa butiksdesign ut. Inte mindre än 42 vinnare korades, vi har sammanställt bilder och länkar till vad som klassas som världens bästa butiksdesign just nu. All aboard, häng med ut på en designresa!
I dagarna släpper Mood nyheten att man satsar på kinesiska turister. Ännu mer intressant: Man satsar på två plattformar som utgör bland de mest disruptiva krafterna inom retail i Kina. Detta bör du ha koll på.
Genom en omfattande satsning på wellness i butiken höjs nu upplevelsen till nya nivåer. Ett rullande pop up-schema med klasser blandas här med handplockade produkter och tjänster.
Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.
Köpcentrumet som vi känner det kan vara helt förändrat inom tio år. Det menar man i en ny rapport som har kartlagt fem framväxande tongivande trender.
Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.
Kunderna vill ha lika snabb och bekväm leverans som när de beställer hämtpizza. Det ska dessutom vara gratis frakt, och de vill helst inte ha kontakt med några anställda. Det visar en ny undersökning.
En detaljhandelsexpert spår att detaljisterna inom kort kommer generera 50 procent av sin omsättning online.
Trots e-handelns framfart gillar konsumenterna fortfarande att handla i fysiska butiker Det visar en ny undersökning som sätter fingret på vad som lockar kunderna allra mest.