Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.
Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Medarbetarnas roll förändras och stärks i den nya tidens retail – och i takt med det deras förväntningar på vad man ska bidra med.
”Nu är engångsplasten borta, en gång för alla”. Under 2019 fasades all engångsplast ut i Lidls butiker, en besparing på drygt fem ton plast per år.
Coops Änglamark är Sveriges grönaste varumärke. Detta enligt en färsk ranking som genomförts årligen sedan 2008.
En ny studie visar att upplevelser är avgörande för att förändra kunders beteende. Störst inverkan har det på generation Z och millennials.
Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.
Kunderna kan betala med sin tid hos Ikea. Ju mer tid man får resa för att komma till varuhuset desto mer rabatt får man. Bakom kampanjen finns två insikter
När Östermalmshallen slår upp sina portar väntar en saluhall som tar besökaren tillbaka till 1800-talet. Målet är att återställa hallen till sin forna glans.
E-handelns ökningstakt minskades 2019 jämfört med tidigare år. Bland de kategorier som fortsatt ökar kraftigt finns framförallt daglig- och apoteksvaror.