Erbjuder allt man behöver för en lyckad hemester. ”Vi behöver galna idéer för att kunna klara denna kris”.
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.
Här har McDonald's utökat sitt sortiment till att även innehålla dagligvaror. Man erbjuder det via sin kontaktlösa Drive Thru.
Ta inte saker för givet, se till att alla blir sedda och förbered möten. Coronakrisen gör att många arbetar hemifrån, här är sju tips för att skapa ett inkluderande ledarskap.
En internationell studie ska löpande följa coronavirusets påverkan på konsumtionen. Här är resultaten gällande svenska konsumenters agerande.
Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.
När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.
Jämfört med svenska matbutiker har man redan vidtagit tuffare åtgärder. Nu begränsas antalet kunder, samtidigt som man gör butiksgångarna enkelriktade.
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.