Tidigare i somras öppnades paketombudet i citykärnan. I samband med detta lanserades även konceptet PopUp Market.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!
Amazon bekräftar att man påbörjar lanseringen av den svenska sajten. Nu väntar troligen snabbare fulfillment och ett större tjänsteutbud.
Dagligvarukedjan Auchan låter robotar skanna av hyllor och gångar i kedjans 34 hypermarkets. Målet är att optimera butiksdriften.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Klarna och Cosmopolitan Magazine lanserar ett virtuellt shoppingevent med inriktning på millennials och generation Z.
Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.