Ett nytt socialt e-köpcentrum

Ett nytt socialt e-köpcentrum

 
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Kedjan gör 300 butiker kassalösa

Kedjan gör 300 butiker kassalösa

 
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Nya kundupplevelser med Amazon Live

Nya kundupplevelser med Amazon Live

 
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Sephora adderar kassa direkt i flödet

Sephora adderar kassa direkt i flödet

 
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Etsy satsar på augmented reality

Etsy satsar på augmented reality

 
Nu sällar sig Etsy till skaran som satsar på förstärkt verklighet. Med hjälp av AR ska det nu bli lättare att köpa konst.
Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

 
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

 
Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

 
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
Live stream shopping lyfter i coronakrisen

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

 
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.
Startar e-handel med karantänerbjudande

Startar e-handel med karantänerbjudande

 
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.