Sverige i världstopp för köp via mobil

Sverige i världstopp för köp via mobil

  E-handelProM-handel
En rapport visar hur stor andel som handlar via mobila enheter. Den placerar Sverige på andra plats och alla nordiska länder hamnar på topp-tio i världen.
Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

  MåsteläsningKonsumentbeteendeNyheter
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

  ButikskonceptSociala medierE-handel
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

  Ny teknikProM-handel
Företagen erbjuder en ny form av handel som är platsoberoende. Premiär i ett parkeringshus i Norrköping.
Detta vill kunden se på produktsidan

Detta vill kunden se på produktsidan

  E-handelM-handelPro
Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.
Sju av tio svenskar julshoppar via mobilen

Sju av tio svenskar julshoppar via mobilen

  KonsumentbeteendeE-handelM-handel
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.
Ny app gör airport retail smidigare

Ny app gör airport retail smidigare

  M-handelProE-handel
Tanken är att det ska underlätta för alla som vill handla mat eller andra produkter på flygplatsen. Nu lanseras den nya appen på bredare front.
En av fem väljer bort traditionell kassa

En av fem väljer bort traditionell kassa

  KundupplevelserProKonsumentbeteende
När kunden kan sköta skanning och betalning på egen hand med mobilen skapas nya mervärden.
Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

  M-handelE-handelNy teknik
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

  M-handelProNy teknik
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  E-handelM-handelUndersökningar
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Augmented reality exploderar i retail

Augmented reality exploderar i retail

  M-handelProNy teknik
Marknaden för augmented reality förväntas formligen explodera de kommande åren – och en av de starkast pådrivande krafterna är retail. Och de smarta glasögonen står inför en comeback.
Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

  OmnichannelM-handelE-handel
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

  OmnichannelE-handelPro
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

  Ny teknikProM-handel
En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.
Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

  E-handelKonsumentbeteendeNyheter
Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.
10 tunga e-handelstrender 2018

10 tunga e-handelstrender 2018

  E-handelMåsteläsningM-handel
Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året. 
Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

  InternationelltProButikskoncept
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

  UndersökningarNy teknikM-handel
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 
Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

  KundupplevelserE-handelM-handel
Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.