Whole Foods Market har öppnat en ny 4 200 kvadratmeter stor butik, mitt i finansdistriktet. Här erbjuder man ett handplockat sortiment med lokal prägel.
Stockmann uppdaterar koncept i köpcentrum – varuhuset blir flaggskepp för den nya satsningens inriktning.
Kedjan köper och säljer kläder och accessoarer i lyxsegmentet. Man växer så det knakar just nu – den senaste butiken har nu öppnat i Brooklyn.
Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.
Mercedes-Benz ska bygga ett globalt nätverk av laddstationer som placeras bland annat vid service- och detaljhandelsdestinationer.
”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Danska Jysk satsar på AI och maskininlärning för sina allt mer komplexa kort- och långsiktiga efterfrågeprognoser.
Nike har invigt ett nytt butikskoncept som hyllar basketkulturen och dess community. Man vill fördjupa relationen med målgruppen och skapa en ny plattform.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.