Konst lyser upp renoverat köpcentrum

Konst lyser upp renoverat köpcentrum

Stora investeringar har gjort köpcentrumet mer tillgängligt och lättnavigerat.

Adidas nya fygitala flaggskepp

Adidas nya fygitala flaggskepp

Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.

Snabb lunchshopping utan kassor

Snabb lunchshopping utan kassor

Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.

Test med automatiska butiker utökas

Test med automatiska butiker utökas

Nu utökas testet med ännu en automatisk butik. Denna gång vid flygplatsen.

Burberry och Tencent skapar social retail

Burberry och Tencent skapar social retail

Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.

Här öppnar B8tas första butik utanför USA

Här öppnar B8tas första butik utanför USA

Missionen är att göra retail tillgänglig för alla (varumärken) via en ny butiksmodell. Nu tar kedjan första stegat i en internationell satsning.

Tupperware öppnar sin första pop up

Tupperware öppnar sin första pop up

Tupperware har öppnat sin första pop up-butik någonsin. Varumärket, som funnits i 75 år, håller öppet i butiken fram till den 22 december.

Amazon bekräftar nytt dagligvarukoncept

Amazon bekräftar nytt dagligvarukoncept

Vi har tidigare berättat att Amazon sägs arbeta på ett helt nytt fysiskt dagligvarukoncept. Nu bekräftar företaget för första gången satsningen.

Marie Kondo öppnar butik

Marie Kondo öppnar butik

Nu lanserar hon en butik som erbjuder hennes egna favoritprodukter.

Lululemon öppnar upplevelsekoncept

Lululemon öppnar upplevelsekoncept

Det amerikanska varumärket Lululemon öppnar sin näst största butik. Man gör det med sitt mest upplevelseinriktade koncept hittills.