Ikea fyller jämnt, i samband med detta finns chans att vinna eftertraktade vintageklassiker. Några av dem har blivit riktiga dyrgripar.
”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.
Kedjan köper och säljer kläder och accessoarer i lyxsegmentet. Man växer så det knakar just nu – den senaste butiken har nu öppnat i Brooklyn.
Nyligen öppnade Lidl en ny typ av laddstationer där man erbjuder supersnabb laddning dygnet runt, alla dagar i veckan.
Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.
Familjen etablerar sin andra butik i stadskärnan. ”Intresset för vår verksamhet har fortsatt att öka trots pandemi och lågkonjunktur”.
Lindex erbjuder i vinter uthyrning av skidkläder för barn. Initiativet är en del av modeföretagets ambition att testa nya tjänster och cirkulära affärsmodeller.
Under det kommande året öppnar fem nya sociala matbutiker i Sverige när Matmissionen expanderar.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
Många stormarknader i Sverige har ett ”torn” vid entrén. Här använder Ica Maxi tornet för att odla gurkor som sedan säljs i butiken.