E-butiken lanserar nu en satsning på mode från Storbritannien. "Vi uppskattar deras arv, historia, hantverk och känsla för detaljer".
Det finns ett stort glapp mellan vad småföretag tror om sina kunders behov av servicenivå på nätet och vad man faktiskt levererar. Det visar en ny undersökning.
Svenskt Tenn har utvecklat sin webb för att den mer ska spegla upplevelsen av ett butiksbesök. Satsningen går hand i hand med den övergripande missionen.
Ledande omnichannelaktörer och e-handlare testar en ny plattform för personalisering. Tekniken förändrar hur vi shoppar, online och i fysiska butiker.
Svenska prints ska nu säljas av Fotografiska museet på nätet. E-butiken har döpts till F-edition och ambitionen är att göra konsten mer tillgänglig.
I veckan lanseras en internationell sökmotor för mode, Fashiola, i Sverige. Motorn låter besökare bläddra bland ett urval av landets modeprodukter. Bland tjänstens samarbetspartners finns Nelly, H&M, Boozt, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
KidsBrandStore.se öppnade sin e-butik i september 2011, i dag öppnar den första fysiska butiken i Täby Centrum.
Kunderna vill undvika fraktkostnader. Det är den enskilt största anledningen till att man väljer att hämta sina varor i butik. Det visar en kartläggning av click & collect-kunderna.
Interaktiva klick- och köpbara filmer har aldrig slagit igenom fullt ut. Men nästa generations bokmärkesfunktioner och universella varukorgar kommer att förändra e-handeln för alltid. Vi är snart där.