Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.
Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Wesc har inlett ett samarbete med den svenska musikduon Galantis. En första kollektion är framtagen – inspirerad av aktens album och liveshower.
Ikea bygger en sju våningar hög butik som inte liknar något man gjort tidigare. Här bildar 160 träd på takterass och fasad en grön oas mitt i staden.
Ellos inleder ett samarbete med modedesignern Selam Fessahaye. Vårsäsongen 2020 lanseras en festkollektion som andas couture.
Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Den internationella bilden av Sverige som designnation ska stärkas. Regeringen investerar fem miljoner kronor i marknadsföring av svensk design.
Nyligen dök Beatles upp i en egen pop up-butik laddad med upplevelser och merchandise. Här bjöds på färgstarka exponeringar och instavänliga dekorer.