Mode skapat av använda arbetskläder

Mode skapat av använda arbetskläder

Nytt projekt syftar till att skapa nytt mode via redan använda textilier – och därmed hitta innovativa lösningar för en mer hållbar modeindustri.

Sverige i topp för kontantfria betalningar

Sverige i topp för kontantfria betalningar

För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré. 

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.

Lagerstatus är det nya slagfältet

Lagerstatus är det nya slagfältet

Sömlös omnichannel och optimerad effektivitet kräver full insyn och relevant information. Inventory management är det nya slagfältet inom detaljhandeln.

Hela kedjan använder VR i utbildningen

Hela kedjan använder VR i utbildningen

Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter. 

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 

Digitaliseringens tre måsten

Digitaliseringens tre måsten

Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering. 

Så kommer du i gång med voice

Så kommer du i gång med voice

Voice commerce, eller röststyrd handel, kan framstå som något ogreppbart som är sr svårt att ge sig in i. Under Tech 2018 i London tog man ner begreppet på jorden. Så här kommer du i gång.

”Då blir tekniken bara en gimmmick”

”Då blir tekniken bara en gimmmick”

Handlarna satsar på bland annat konversationsteknik och AI. Men om investeringarna inte kopplas till affärsutvecklingen är det bara en gimmick. Det menade man i en paneldiskussion under Tech 2018.

”AI handlar om personalisering”

”AI handlar om personalisering”

Martin Wild leder MediaMarktSaturn Retail Groups innovationsarbete. Under Tech 2018 i London berättade han varför man satsar på artificiell intelligens och robotar.