En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
Tretorn gör en stor satsning med fokus på att stärka upplevelsen kring varumärket. Ett nytt team ska integrera produktutveckling, design och marknadsföring.
Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.
Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Det är en premiär på flera sätt. För första gången producerar kedjan en egen podcast, men det är också första gången man talar om hur man överlevt i tuffa tider.
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.